Investitia in cunoastere, atuul businessurilor autentice

30/10/2012, Interviuri
Ipsos Romania este o companie specializata in colectarea de date, a carei activitate este impartita intre Ipsos Research (fosta Synovate) si Ipsos Interactive Services – incepand din anul 2000, expertul Grupului in colectarea datelor in mediul online. Echipa locala Ipsos include peste 700 de angajati, o parte in Bucuresti si o alta în Brasov, locuri de unde este coordonata activitatea de cercetare in 14 tari europene, in Statele Unite si Canada.
Investitia in cunoastere, atuul businessurilor autentice

Bucuresti, 30 octombrie 2012. Despre specificul activitatii companiei in tara si in afara ei, diferitele cai de eficientizare a procesului de cercetare (vor sa fie prima companie din Romania care nu mai utilizeaza chestionare pe hartie!), metodologiile de ultima ora utilizate sau tendintele in studiile online, intr-un interviu cu Alina Stepan (Baciu), Managing Director al diviziei Ipsos Research in Romania incepand cu luna iulie a acestui an.

Alina are o experienta de peste 15 ani in domeniul cercetarii de piata, in companii precum Synovate, JTI Romania, Vodafone sau SAB Miller – Ursus Breweries, exercitand in timp o varietate de functii, intre care Insights Director, Client Service Manager, Market Intelligence Manager sau Strategic Analysis Manager.

 

Sloganul companiei este “nobody’s unpredictable”. Cat de mult se apropie cercetarea in acest moment de atingerea acestui nivel de cunoastere?
Se apropie din ce in ce mai mult. Evident, este o apropiere asimptotica, tangentiala, caci este extrem de provocator sa poti spune ca toate actiunile umane – multe ghidate de subconstient – pot fi prezise. Ne apropiem insa din ce in ce mai mult de nivele nebanuite de 10 ani de sofisticare in metodele pe care le utilizam, pentru a trece dincolo de raspunsurile dezirabile si de rationalizarile consumatorilor cu privire la alegerile pe care le fac.


In ce domenii sunt cerute din ce in ce mai frecvent studii in ultima perioada, la nivelul Romaniei, dar si al altor tari pentru care lucrati? Cum explicati?
Cele mai multe studii se intampla pe piata bunurilor de larg consum, poate si pentru ca este, prin natura sa, cea mai dinamica. Realizam insa si multe studii pentru servicii bancare, in domeniul produselor farmaceutice, al tutunului si auto. [...]


Citeste integral interviul aici

Sursa: Businesswoman.ro