Scaderea puterii de cumparare orienteaza consumul de paste catre marcile private

19/02/2013, Articole
Raspund la orice preferinta si se pliaza pe orice fel de buget: pastele fainoase au evoluat pe parcursul istoriei de la „mancarea saracului” la a satisface pana si cele mai rafinate preferinte. In Romania, in momentul de fata, se constata o tendinta in sens invers, de migrare catre produsele simple si ieftine, in special cele vrac si marcile proprii ale retailerilor.
Scaderea puterii de cumparare orienteaza consumul de paste catre marcile private

Bucuresti, februarie 2013. Marcile proprii ale retailerilor au devenit un segment important de piata pentru multe dintre categoriile de bunuri de larg consum. In cazul pastelor fainoase, ele reprezinta cel mai important segment de piata, atat ca volum cat si ca valoare a vanzarilor. Cum a fost posibil acest lucru?

„Este un semn al presiunii pe preturi si a scaderii puterii de cumparare la nivel national”, afirma Emil Latis, directorul de vanzari al producatorului de paste fainoase Hutton din Satu Mare.

Pe de alta parte, specialistii Ipsos Research Romania afirma: "Romanii petrec in medie 50 de minute in bucatarie pentru pregatirea unui fel principal desi ar dori sa gateasca doar 30 de minute. Cu toate ca avem un stil de viata agitat, preferam sa ne implicam pentru ca intelegem gatitul ca pe o modalitate de a avea grija de familia si incredere in ceea ce consumam. Pastele raspund acestor asteptari legate de gatit adaugand culoare si dinamism experientei. 

Accesibile, satioase, usor de digerat si aspectoase, pastele se gasesc pe raftul unde stocam orez, faina si zahar dar nu au imprumutat in timp simplitatea acestora. Le-am consumat inca din copilarie, le-am vazut in cuptoarele bunicilor, le avem mereu in camara, le notam pe lista noastra de cumparaturi (“cate un pachet doua, sa fie!”), dar nu reprezinta o categorie comuna. Le vedem “al dente” in emisiuni culinare, asezonate cu sos pesto si intr-o mare varietate de forme, insa in casele romanilor nu sunt sofisticate. Doar ne plac dintotdeauna si ne-a fost usor sa asimilam noile tipuri comercializate pentru ca vorbim despre o categorie putin restrictiva in ce priveste modul de preparare. [...]" (Sursa foto: Magazinulprogresiv.ro) 

Citeste integral rezultatele studiului Ipsos Research aici

 

Sursa: Magazinulprogresiv.ro