Metoda Sudoku: cum generezi rapoarte de o singura pagina plina de insight-uri si planuri de actiuni

21/06/2012, Interviuri
Devenita un standard pentru majoritatea activitatilor de shopper marketing derulate la Ipsos, metoda Sudoku a fost aplicata de Fabio Martins (Global Shopper & Retail Director, Ipsos Global) in tari din SUA, Asia, America Latina si Europa, urmand ca pe 28 iunie sa le fie prezentata, pentru prima oara, marketerilor si oamenilor de research din Romania.
Metoda Sudoku: cum generezi rapoarte de o singura pagina plina de insight-uri si planuri de actiuni

Inainte de a ne dezvalui secretele metodei cu numele celebrului joc cu 9 casete, Fabio ne-a raspuns care sunt etapele workshop-ului pe care il sustine la Marketing Research 2012 si cum contribuie fiecare dintre acestea la intelegerea abordarii, ce fel de date ofera Sudoku si cum ajuta ele oamenii de research sa livreze raporte scurte si pline de insight-uri, dar si concluzii si recomandari care sa se concretizeze in planuri de actiuni.

SMARK: Care sunt etapele workshop-ului si cum contribuie fiecare dintre acestea la intelegerea metodei si la obtinerea de insight-uri ce servesc obiectivelor de marketing?

Fabio Martins: Workshop-ul Sudoku sustinut de Ipsos are loc de-a lungul unei intregi si pline zile. Principalele etape parcurse sunt insa secrete, pentru ca impreuna reprezinta formula ce genereaza actiuni extraordinare. Pe parcursul zilei se deruleaza review-uri de strategie, prezentari de research, relatarea dezvoltarii proceselor de vanzare ale retailerilor, precum si exercitiul Sudoku in sine. Toti acesti pasi, impreuna, conduc catre rezultate exceptionale. Principalul obiectiv al workshop-ului Sudoku este sa facem trecerea de la rapoarte de cercetare de dimensiuni ample (credeti sau nu, exista oameni care livreaza rapoarte de peste 300 de pagini care, citite in detaliu, nu contin niciun fel de insight) la o pagina plina de insight-uri si de actiuni pe care sa le putem desprinde din cercetare. Acesta este un mod revolutionar de asimilare si de utilizare a research-ului, care creste exponential ROI-ul. [...]

Citeste integral interviul aici

 

Sursa: Smark.ro