Ipsos Romania lanseaza InnoQuest Tracker

18/09/2013, Comunicate presa
Cum sa maximizati sansele de succes in lansarea unui produs
Ipsos Romania lanseaza InnoQuest Tracker

Bucuresti, 18 septembrie 2013. Cum puteti identifica imediat cumparatorii potentiali ai produsului pe care urmeaza sa il lansati? De ce exista consumatori care adopta sau resping produsul dvs. imediat dupa lansare? Cat de repede puteti optimiza mixul sau resursele de sustinere a noului produs?

Atrageti toate sansele de partea voastra cu InnoQuest Tracker: o solutie rapida, flexibila si actionabila care permite urmarirea indeaproape a performantei produselor recent lansate.

InnoQuest Tracker permite un bilant complet la 3 luni de la lansarea produsului pe piata, fiind un studiu operational care are doua obiective:

  • CINE. In primul rand, ii identifica imediat pe cumparatorii unui produs nou lansat. In general, in acest stadiu, producatorii nu dispun de date de retail audit iar InnoQuest Tracker le permite sa afle – si inca din cea de-a treia luna de la lansare (sau de la momentul in care marca atinge 0.5% cota de piata) – daca au targetat bine produsul sau, cu alte cuvinte, daca si-au recrutat bine consumatorii pe care ii aveau in vedere. Ipsos, prin intermediul InnoQuest Tracker, poate sa identifice motivatiile incercarii imediate a produsului de catre unii dintre consumatori, ca si motivatiile celor care, desi au auzit de produs, nu au fost tentati sa il consume.

  • DE CE. InnoQuest Tracker permite intelegerea aspectelor mai profunde ale performantei pe piata ale unui produs imediat, la cateva luni de la lansare, indiferent daca scopul este de a consolida resursele si eforturile in jurul directiei alese, de a corecta punctele slabe (daca acestea sunt legate de pret), de ambalaj, de strategi de comunicare, de notorietate, de vizibilitate la raft sau de produs in sine.

Pe langa intervievarea directa a consumatorilor, studiul include si un modul de “Social Listening” in care se analizeaza reactiile din mediul online generate de lansarea produsului. Mai exact, modulul permite, fara utilizarea unui chestionar, intelegerea modului spontan in care primii consumatori ai produsului transmit impresii despre acesta: satisfactie sau deceptie, aceasta este intrebarea.

Exemplu: studiem lansarea unui produs din ciocolata foarte inovator. Clientul spune ca vanzarile nu s-au situat la inaltimea asteptarilor si ca exista riscul retragerii de pe piata a produsului. Studiul InnoQuest Tracker a demonstrat ca persoanele care au cumparat produsul au fost multumite de acesta insa vizibilitatea la raft a lasat mult de dorit. Recomandarea Ipsos catre client a fost de a lucra asupra ambalajului, a vizibilitatii si activarii in magazine. In scurt timp, notorietatea produsului s-a dublat, iar vanzarile au crescut.

Despre Ipsos

Ipsos este a 3-a cea mai mare companie globala independenta specializata in studii de cercetare de piata. Compania a fost fondata in anul 1975, la Paris, de catre Didier Truchot si a fost listata la bursa din Paris pentru prima data in anul 1999.

La nivel international, Grupul Ipsos este prezent in 84 de tari, compania operand sondaje online si offline pentru mai mult de 5.000 de clienti, in prezent avand 16.000 de angajati permanenti. Activitatea de cercetare de piata a Grupului Ipsos se articuleaza pe sase specializari majore: publicitate, marketing, media, continut si tehnologie, loialitate, calitate si satisfactia consumatorilor (CRM), sondaje de opinie si cercetare sociala, cercetare de management, colectarea si livrarea de date. Cele 6 specializari isi propun o intelegere profunda a brandurilor clientilor nostri, a consumatorilor si a pietei.

Mai mult detalii despre Ipsos pot fi gasite accesand pagina web a grupului: www.ipsos.com.