“In love with my mobile” - o perspectiva actuala asupra viitorului cercetarii de piata

18/04/2014, Comunicate presa
Prezentarea realizata de Ipsos Romania pentru Conferinta BAMOR Bulgaria 2014 sub egida ESOMAR
“In love with my mobile” - o perspectiva actuala asupra viitorului cercetarii de piata

Bucuresti, 15 aprilie 2014.

Alina Stepan (Ipsos Research) si Alina Serbanica (Ipsos Interactive Services) au sustinut la Sofia, Bulgaria prezentarea “In love with my mobile” in cadrul evenimentului anual organizat de catre BAMOR, Asociatia locala de Market Research, sub egida ESOMAR.

Prezentarea Ipsos a evidentiat modalitatea in care schimbarile in sfera comunicarii si tehnologiei de astazi modifica decisiv industria cercetarii de piata, de la consumatorul hiperconectat la blurarea liniei de demarcatie dintre activitatile realizate in mod traditional offline cu noile interventii din online (in primul rand prin aplicatii).

Intr-o lume in care mai mult de jumatate din populatia globului are un telefon mobil si in care aproape 90% din consumul mobil este reprezentat de aplicatii, prezentul, dar mai ales viitorul cercetarii de piata sunt fortate sa se schimbe. Atentia respondentilor devine extrem de distributiva, ei devenind astazi din ce in ce mai mobili si mai interconectati. Pentru a continua sa ramana atenti si responsivi, companiile de cercetare sunt provocate sa gandeasca studii mai scurte, interactive, mobile si cu grad ridicat de relevanta. Designul «responsive» dobandeste astfel o importanta capitala, deoarece permite accesarea studiilor de pe orice tip de device, «scot consumatorul din casa» si ii slabesc legatura cu modalitatea traditionala, statica de a raspunde la intrebari.

In Romania, opt din zece consumatori utilizeaza telefonul mobil in timp ce asculta muzica (50%), se uita la televizor (32%), browseaza, citesc reviste etc. Device-urile mobile au aschimbat fundamental modul in care facem cumparaturi, relationam cu ceilalti sau cautam informatii. Avantajele realizarii studiilor cu ajutorul acestora noi gadget-uri sunt evidente: rapiditate, context real, atingerea unui target extins sau dificil, localizarea prin GPS a raspunsului.

Pe fondul unei astfel de realitati de comunicare si tehnologie, Ipsos a creat doua aplicatii mobile pentru cercetarea de piata: Ipsos Mobile App (pentru studii cantitative) si Ipsos AppLife (pentru studii calitative). Acestea pot fi utilizate pentru o gama larga de obiective, dintre acestea amintind:

  • Explorarea procesului de cumparare si a momentelor semnificative ale acestuia, exact in momentul in care se intampla;
  • Intelegerea perceptiilor acestora fata de comunicarea din magazine;
  • Investigarea, cu ajutorul ‘jurnalului mobil’, a unor obiceiuri de consum in-home, altfel mai putin accesibile prin etnografia clasica;
  • Documentarea, prin fotografii si multimedia, a experientelor de consum.

Pentru mai multe detalii si studii de caz pe acest subiect, va rugam sa faceti click aici.

In cadrul evenimentului, au mai fost sustinute expuneri si de catre Jeffrey Hunter, Cambiar Consulting (USA) si John Pawle, Consultant Director, QRi Consulting (UK), conferinta  adunand peste 50 de participanti de la companii-client si cele mai importante agentii de cercetare de piata din Bulgaria.

 

Despre Ipsos Research 

Ipsos Research Romania este parte a grupului francez Ipsos - locul 3 global intre companiile specializate in cercetare de marketing. Compania ofera partenerilor sai solutii complete de cercetare, bazate pe o varietate larga de metodologii. Dintre acestea, cele mai utilizate sunt: interviuri asistate de calculator, comunitati online de consumatori, interviuri la raft, grupuri interactive, sondaje telefonice. Masurarea inovatiei, testarea comunicarii in vederea cresterii eficientei campaniilor offline sau online, segmentarea consumatorilor dintr-o multitudine de piete si categorii, consultanta cu privire la strategia marcilor si a cumparatorilor sunt doar cateva din serviciile pe care Ipsos Research le ofera in Romania.  

Companiile de top carora Ipsos le acorda consultanta provin din industrii precum: FMCG, farmaceutica, financiar-bancara, telecomunicatii si servicii.  La nivel international, Grupul Ipsos este prezent in 86 de tari, compania operand sondaje online si offline pentru mai mult de 5.000 de clienti. In prezent, grupul Ipsos numara 16.000 de angajati permanenti si este listat la bursa din Paris.

Mai mult detalii despre Ipsos Research Romania sunt disponibile accesand www.ipsos.com.ro