EXCLUSIV CM 2014: 35% dintre români se vor uita la meciurile din Brazilia, cei mai mulţi le vor vedea acasă

11/06/2014, Articole
21% dintre români se declară interesaţi de meciurile de la Campionatul Mondial de Fotbal din Brazilia, peste media europeană de 15%, iar aproape jumătate din totalul românilor (44%) sunt mai degrabă indiferenţi, declarând ca vor urmări meciurile doar ocazional, potrivit unui studiu al companiei de cercetare de piaţă Ipsos.
EXCLUSIV CM 2014: 35% dintre români se vor uita la meciurile din Brazilia, cei mai mulţi le vor vedea acasă
CUPA MONDIALĂ 2014  33% dintre români declară că au informaţii despre CM 2014, în timp ce un român din patru (25%) nu știe nimic despre evenimentul din Brazilia, conform Ipsos. În general, femeile şi cei care nu sunt activi pe reţele sociale sunt cei mai puţini informaţi. “Aceste cifre plasează ţara noastră la coada clasamentului, alături de alte ţări din estul Europei, ale caror echipe naţionale de fotbal nu s-au calificat la turneul final: Polonia (unde doar 36% dintre locuitori cunosc informatii detaliate) sau Ungaria (27%). Pe primele locuri în ce priveste gradul de informare a populaţiei sun ţările din America de Sud, implicate îndeaproape în eveniment şi având echipe participante (Mexic 85%, Argentina 83% şi Brazilia 81%). Participarea echipei reprezentative nu este însă întotdeauna o garanţie a notorietăţii – pe ultimele locuri se situează Australia, Rusia şi SUA, ţări în care mai puţin de 20% dintre locuitori ştiu detalii despre campionat”, se arată în studiu. 

Potrivit cercetării Ipsos, dintre românii care declară că vor urmări meciurile, majoritatea (82%) o vor face acasă, împreună cu prietenii şi familia. Puţini români (6%, comparativ cu media globală de 11%) vor ieşi să urmărească meciurile de la CM în baruri și pe terase.

 
Daca în India aproape jumatăte din cei care vor urmări Campionatul Mondial declară că sunt dispuși inclusiv să chiulească de la școală sau de la locul de muncă pentru a vedea meciurile, angajatorii români pot fi liniștiți: intenția de chiul în acest scop este de 7%, sub media mondială de 16%.

În ceea ce priveşte intenţia de cumpărare de obiecte promoţionale dedicate campionatului, românii se înscriu în media europeana (25% în România, faţă de 22% la nivel european). În America Latină (Brazilia, Mexic, Argentina), interesul pentru obiecte inscripţionate cu sigla CM ajunge la 34%.

 

Poate şi pentru că România nu s-a calificat la turneul final, dar şi pentru ca nu este în specificul lor cultural, românii spun că nu vor purta la ei un obiect aducator de noroc în timpul meciurilor: doar 8% dintre români vor avea un astfel de obiect, comparativ cu 60% dintre indieni şi 31% dintre americani.