Despre trenduri - o privire spre 2015

11/12/2014, Articole
In fiecare an, asa cum v-am obisnuit, echipa de cercetare calitativa din Ipsos va pune la curent cu evolutia trendurilor de consum de pe piata romaneasca.
Despre trenduri - o privire spre 2015

Ce facem concret? Monitorizam tendintele pe care le observam in diverse industrii, cautam similitudini din categorii diferite si exploram in profunzime pentru a intelege motivatiile din spatele lor. Astfel, putem sa grupam expresii dintre cele mai diverse ale trendurilor respective si sa intelegem nevoie fundamentale din spatele lor.

 

 

 

 

Busola Censydiam, unul dintre cele mai iubite si eficiente branduri de cercetare de piata din lume, ne ajuta sa intelegem de ce-ul din spatele acestor manifestari si astfel sa descoperim oportunitatile pe care le reprezinta.

De exemplu, va povesteam acum cativa ani ca increderea in institutii scade. La pol opus, crestea increderea in puterea oamenilor de pe strada. Pentru 2015, preconizam o amplificare a acestui trend. V-ati intrebat ce au in comun Ziua Internationala a Iei, protestele de strada, parteneriatele P2P si eticheta “produs in Romania”? Toate sunt manifestari ale aceleiasi nevoi: oamenii isi iau viata/ economia/ tara in mainile lor.

Desigur, nu doar enumeram trendurile pe care le observam cross-category, ci le si analizam evolutia. In anul 2012 observam un trend emergent: acela de mandrie locala. Va amintiti campania “Why don’t you come over?”a ziarului Gandul? Aceasta a devenit virala si a oferit un glas opiniei publice din Romania, pentru a raspunde cu umor atacurilor britanicilor la adresa imigrantilor romani. De la un an la altul, am observat cum acest trend capata din ce in ce mai multa amploare. Anii 2013 si 2014 au venit cu proteste de strada in toate orasele mari, organizate exclusiv online, ca manifestare a acestui trend pe care fara indoiala il vom vedea manifestandu-se si in 2015: Puterea e la Noi.

Care este urmatorul pas? Pentru prima data dupa cativa ani in care monitorizam aceste trenduri, Ipsos pregateste o validare cantitativa a “puterii” fiecarui trend. Astfel, vom putea sa cuantificam oportunitatea pe care acestea o ofera brandurilor clientilor nostri.

Daca vreti sa stiti mai mult, contactati-ne la Cristina.Craciun@ipsos.com