Cum arata profilul consumatorului roman de HoReCa

06/07/2017, Articole
Obiceiurile si asteptarile in schimbare ale consumatorului roman influenteaza puternic modul cum va evolua piata de HoReCa. In perteneriat cu Trends HRB, echipa Ipsos a urcat pe scena evenimentului Taste Ambassadors pentru a dezvalui profilul consumatorului de HoReCa, in termeni de obiceiuri, criterii de alegere, sensibilitate la pret.
Cum arata profilul consumatorului roman de HoReCa

Pragul de 35 de ani. Asa cum era de asteptat, generatia tanara este cea care iese cel mai mult din casa pentru ocazii de socializare. 35 ani este pragul de varsta dupa care obiceiurile de lifestyle in acest sens se schimba drastic.

Restaurantul in competitie cu fastfood-ul. Locatiile preferate de romani pentru iesirile in oras sunt urmatoarele: restaurant (62%), fastfood (58%), cafenea (50%), cofetarie/gelaterie (50%), baruri (32%), in timp ce restaurantele benzinariilor sunt vizitate de 22% dintre romanii ce locuiesc in mediul urban. Media de vizitare pentru restaurante si fastfood-uri este de doua ori pe luna, acesta frecventa crescand la 3-4 ori pe luna in cazul fastfood-urilor pentru generatia foarte tanara (16-24 ani), dar si pentru locuitorii din urbanul mic.

Criteriile de alegere se schimba cu varsta. Calitatea este de departe cel mai important criteriu in alegerea locatiei restaurantului pentru iesit in oras (75%), urmata de ambianta/confort (51%), preturi (45%) si servicii (40%). Tinerii sunt mai sensibili la pret, in timp ce serviciile si ambianta/confortul cresc in importanta pe masura ce consumatorul se maturizeaza.

Romanesc, carne, pizza & cafea. Bucataria autohtona este predominanta in meniurile romanilor (82%), urmata la mare distanta de cea italiana (38%), pentru care femeile au o apetenta mai ridicata. Din meniu fac parte cel mai adesea carnea (54%), pizza (49%), legumele (29%) si dulciurile (29%). Generatia foarte tanara consuma mai putina carne, dar mai multe paste. Cafeaua este principala bautura consumata in HoReCa (63%), urmata de bere (49%), de surprinzatoarea limonada (42%) si de vin (40%).

Iesim in oras cu 50 RON. In ceea ce priveste asteptarile legate de costul unei mese complete in oras, estimarile romanilor se invart undeva in jurul sumei de 50 RON, semnificativ mai crescuta insa pentru Bucuresti (cu ~20%).

Studiul este reprezentativ pentru populatia urbana din Romania si a fost realizat in perioada aprilie-mai 2017.

Gasiti mai jos articolul scris de Trends HRB, care ofera informatii detaliate despre subiect.

http://www.trendshrb.ro/actual/studiu-exclusiv-cum-arata-profilul-consumatorului-din-horeca

Pentru detalii suplimentare, scrieti la Andrei.Elvadeanu@ipsos.com