Cercetare calitativa: barbatii la cumparaturi

12/09/2013, Evenimente
Andrei Tudose (Client Service Manager, Ipsos Research) a dezvaluit in cadrul Marketing for Men 2013, eveniment din seria SMARK KnowHow, rezultatele unei cercetari calitative realizate in randul barbatilor. Patru prieteni au primit un buget pentru a organiza o petrecere, urmand ca actiunile lor sa fie apoi analizate in cadrul unui studiu.
Cercetare calitativa: barbatii la cumparaturi

Bucuresti, 12 septembrie 2013. Daca femeile au mers peste tot in magazin impreuna, au planificat bugetul astfel incat sa acopere preferintele fiecareia, au decorat cu grija locul petrecerii si au pus accent pe discutie, pentru barbatii lucruri stau diferit. Ei ajung in fata raftului fara o lista de cumparaturi, merg in grup, dar fiecare isi arata individualitatea punand orice isi doreste in cos, fara a avea loc o consultare prealabila. Nu cumpara o varietate mare de produse, dar considera cantitatea cea mai importanta pentru o petrecere reusita. Au nevoie unii de ceilalti pentru a gasi rezolvari la probleme precum cel mai bun spatiu de depozitare a unei cutii sau utilizarea aragazului atunci cand dispozitivul de aprindere electrica nu functioneaza. Sunt foarte comunicativi pana cand incep sa manance, moment in care fiecare se retrage in coltul lui. Si, in final, decorul nu conteaza, ci distractia asigurata de jocurile Kinect.

Andrei a prezentat cinci elemente cheie care ii definesc pe barbati, evidentiate de cercetarea calitativa derulata de Ipsos Research:

1. Planning is for dummies. Barbatilor nu le place sa planifice lucrurile, ei isi creeaza propriul set de reguli pe care il modifica din mers. Se hotarasc in fata raftului daca au nevoie de ceva, mergand pe acordul ca “fiecare isi ia ce vrea”. Acelasi lucru se intampla cand vine vorba de cantitatea necesara.

2. Barbatii se bazeaza pe traditii. Pentru ca nu planifica, traditiile le simplica viata, asa ca aleg ce cumpara de obicei. Daca ceva nu a fost incercat pana atunci, nici nu-l cumpara, alegand ceva deja aprobat. [...]

Citeste integral articolul aici

 

Sursa: Smark.ro