Cat de motivanta e cercetarea motivationala?

16/07/2013, Evenimente
Cum sa faci ca raportul de segmentare sa nu ramana in sertarul clientului
Cat de motivanta e cercetarea motivationala?

Bucuresti, 16 iulie 2013. Studiile de segmentare sunt privite, in general, ca fiind complicate, greoaie, de durata mare, scumpe si mai dificil de pus in practica o data ce raportul de cercetare este gata, mai ales atunci cand segmentarea nu se face dupa criterii demografice sau de consum. Pe de alta parte, gradul de sofisticare si maturitate a consumatorilor cere segmentari pe criterii din ce in ce mai profunde.

Censydiam 2.0, relansat in 2013, la aproape 10 de ani de la sosirea sa in Romania, tine cont de toate aceste lucruri. Deconstruit si reconstruit de catre Institutul Censydiam din Belgia, flexibil, ancorat in nevoile de business ale clientilor, cu doua noi module (unul de identificare a gaurilor negre (“black holes”) si a spatiilor albe (“white spaces”) de oportunitate, iar al doilea de inovatie), noul Censydiam ridica stacheta in domeniul segmentarilor de piata din Romania, Europa si nu numai.

La sfarsit de iunie, Ipsos Research a organizat un workshop experiential Censydiam pentru o parte dintre clientii sai. Timp de 4 ore, echipa Ipsos si invitatii sai au trecut, pe rand, prin rolul consumatorului, al respondentilor dintr-un studiu Censydiam si al grupului-tinta pentru marca aleasa pentru studiul de caz. Provocarile strategice la care au raspuns participantii au fost: care sunt implicatiile repozitionarii marcii? Care sunt, in termeni pragmatici si masurabili, de business, castigul si pierderea in fiecare dintre situatii? Ce se intampla daca marca isi consolideaza pozitia curenta? Cat de larg poate merge extensia de brand (“brandstretch”)?

Segmentarile sunt despre oameni in aceeasi masura in care sunt despre marci. Ele devin relevante si se lucreaza usor cu ele doar daca sunt urmate de workshop-uri de activare realizate de cercetatori acreditati impreuna cu clienti entuziasti care vor sa aduca la viata un studiu strategic si important pentru business, asa cum este segmentarea.

Pentru mai multe detalii: Loredana Ionel, Head of BD: Loredana.ionel@Ipsos.com.

 

Despre Ipsos

Ipsos este a 3-a cea mai mare companie globala independenta specializata in studii de cercetare de piata. Compania a fost fondata in anul 1975, la Paris, de catre Didier Truchot si a fost listata la bursa din Paris pentru prima data in anul 1999.

La nivel international, Grupul Ipsos este prezent in 84 de tari, compania operand sondaje online si offline pentru mai mult de 5.000 de clienti, in prezent avand 16.000 de angajati permanenti. Activitatea de cercetare de piata a Grupului Ipsos se articuleaza pe sase specializari majore: publicitate, marketing, media, continut si tehnologie, loialitate, calitate si satisfactia consumatorilor (CRM), sondaje de opinie si cercetare sociala, cercetare de management, colectarea si livrarea de date. Cele 6 specializari isi propun o intelegere profunda a brandurilor clientilor nostri, a consumatorilor si a pietei.

In 2011, Grupul Ipsos a inregistrat o cifra de afaceri de 1,363 milioane euro. Clientii Ipsos provin din sectoare precum: servicii financiare, IT&C sau bunuri de larg consum.

Mai mult detalii despre Ipsos pot fi gasite accesand pagina web a grupului: www.ipsos.com.