Andrei Niculae, Ipsos Research: “Oamenii cumpara branduri romanesti pentru ca ele sunt credibile, nu pentru a sustine economia tarii”

06/11/2013, Interviuri
Aparitia unui copil, presiunea psihica si financiara a unui credit contractat recent sau simpla decizie de a imparti apartamentul cu partenerul de viata ne fac sa ne reinventam.
Andrei Niculae, Ipsos Research: “Oamenii cumpara branduri romanesti pentru ca ele sunt credibile, nu pentru a sustine economia tarii”

Bucuresti, 6 noiembrie 2013. Ne petrecem timpul altfel, cheltuim intr-un mod diferit sau ne schimbam modul in care ne raportam la branduri. De pilda, cand esti proprietarul propriului portofel, poti face cumparaturi mai indraznete. In schimb, intr-un cuplu, in momentul cand ati pus pus impreuna un buget, apare si nevoia de validare. Iata cateva informatii “decodate” din limbajul verbal si non-verbal al consumatorilor de catre Andrei Niculae, coordonatorul Centrului de Excelenta in Etnografie al Ipsos Research Romania. Intr-un interviu acordat Modern Buyer, acesta vorbeste despre rutina zilnica a consumatorilor, intelegerea valorilor lor fundamentale si modul in care informatiile observate se pot transforma in insight-uri valoroase pentru strategiile marilor companii producatoare de bunuri de larg consum. 

Inainte de a vorbi despre diferitele tipologii de consumatori, as vrea sa te intreb de unde vine plus valoarea unui studiu etnografic?


Etnografia nu este un cuvant nou pe piata din Romania. Impresionat de modul in care am vazut cum se face etnografie la Centrul de Excelenta al colegilor nostri din Marea Britanie, mi-am dat seama ca acest tip de cercetare poate fi o nisa, o directie interesanta pentru Ipsos Research Romania. Asa ca am initiat acest Centru, am alocat o echipa de cercetatori si videografi, am investit in echipamente profesionale de filmare si editare, apoi ne-am obtinut acreditarea prin cateva studii duse la final cu success.


Studiile etnografice sunt valoroase pentru ca ne ofera posibilitatea de a explora realitatea vietilor oamenilor, in mediul lor "natural”, de a intelege rutina zilnica a consumatorilor, valorile acestora, factorii care le influenteaza deciziile si stilul de viata. Participam la activitatile zilnice ale consumatorilor, ii filmam acasa, in vizita, in magazine si analizam zeci de ore de filmare cu scopul de a decoda, de a intelege o decizie sau o atitudine fata de un brand, o categorie s.a. Cu alte cuvinte, etnografia te aduce cumva “in pielea” consumatorilor. Eu cred ca etnografia este o solutie spectaculoasa, e genul de research din care chiar poti sa iesi cu un insight “wow”, consistent. E multa emotie aici. In urma cu cateva luni, am prezentat unor client un scurtmetraj etnografic pregatit pentru aceasta intalnire, iar la final, reactia lor a fost ceva de genul: “abia acum ii inteleg [pe consumatori], imi dau seama ce ar trebui sa le spunem de fapt; am vazut gesturile, jargonul; practic, i-ai adus aici, langa noi!” [...]

Citeste integral interviul aici

 

Sursa: Modernbuyer.ro