14 ani de e-commerce in Romania

10/12/2014,
Cele mai bune rezultate sunt atunci când offline-ul şi online-ul lucrează împreună – este concluzia workshop-ului pe e-commerce organizat de Magazinul Progresiv în cadrul evenimentului Trade Round Table - ediţia a 11-a
14 ani de e-commerce in Romania

Potenţialul pieţei de e-commerce

Pentru a sublinia potenţialul de creştere a pieţei de e-commerce în România, Dorian Cazacu, Directorul departamentului de Studii Cantitative la Ipsos Research România, a prezentat câteva date din studiile Ipsos Omnibus. Astfel, potenţialul urban este estimat la 5,2 milioane de internauţi, la care se adaugă zona rurală cu aproximativ 3 mil. de internauţi (persoane cu vârsta între 18-64 de ani). În plus, dacă adăugăm generaţia Y (15-17 ani) care este foarte conectată la internet, ajungem la un target total de circa 10 milioane de oameni în România.

Participanţii la workshop au avut ocazia şi de a afla concluziile cercetării de piaţă pe e-commerce realizată de Ipsos Research în exclusivitate pentru evenimentul Progresiv. Studiul, realizat pe panelul online Ipsos România şi pe platforma www.HomeofResearchers.ro, a urmărit identificarea comportamentului cumpărătorilor din online. Aşa cum era de aşteptat, românii apreciază faptul că shopping-ul online îi ajută să economisească timp, să compare preţuri, cât şi să economisească bani (preţurile din online fiind percepute, în mare parte, ca fiind mai mici decât cele din magazinele fizice).

Câteva cifre din studiul Ipsos Research

Studiul Ipsos Research mai arată că penetrarea shopping-ului online în mediul urban din România este încă redusă: doar unu din trei utilizatori de internet declară că a achiziţionat dintr-un magazin virtual (fie local, fie din afara ţării) cel puţin o dată în ultimele 12 luni. “În general, cumpărătorii din magazinul virtual sunt persoane tinere, incidenţa cumpărăturilor în online reducându-se pe măsura înaintării în vârstă.  Au  venituri semnificativ peste medie şi investesc mult în petrecerea timpului liber”, a afirmat Dorian Cazacu.

67% dintre cumpărătorii online fac achiziţii cel puţin o dată la trei luni. 28% declară o frecvenţă lunară de cumpărături online sau chiar mai mare (cel puţin o dată pe lună). Valoarea achiziţiei medii din online este de  85 de euro (în jur de 380 de lei), iar electronicele şi produsele IT se regăsesc cel mai mult în coşul virtual de cumpărături, după cum mai arată studiul Ipsos Research. La polul opus, alimentele au o incidenţă de doar 5% în coşul de cumpărături din online.

“Există o polarizare foarte puternică: bărbaţii achiziţionează din online mai degrabă electronice, produse IT şi electrocasnice, în timp ce femeile se orientează către magazinele de îmbrăcăminte şi încălţăminte, cosmetice”.

“Ce ne-a surprins, dincolo de marea varietate a site-urilor de comerţ online menţionate de respondenţii studiului,  este faptul că există o deschidere foarte mare a internauţilor români către marile platforme de shopping online precum Amazon.com. Este posibil ca acest lucru să fi fost impulsionat de liberalizarea plăţilor online internaţionale”, a explicat reprezentantul Ipsos.

Sursa: http://www.magazinulprogresiv.ro/articole/care-este-%E2%80%9Cre%C5%A3eta%E2%80%9D-pentru-o-prezen%C5%A3%C4%83-profitabil%C4%83-%C3%AEn-comer%C5%A3ul-online

Articol publicat in editia online a revistei Magazinul Progresiv, in data de 21 octombrie 2014